De meeste bedrijven vertrouwen tegenwoordig op eenvoudige brochurewebsites voor hun online aanwezigheid. Dit zijn meestal statische websites met een paar pagina’s met kerninformatie over het bedrijf en details over aangeboden producten en diensten. Hoewel deze relatief goedkoop en minder ingewikkeld zijn om te ontwikkelen dan een site die meer geavanceerde gebruikerservaringen biedt, kan een bedrijf veel kansen mislopen om beter met zijn klanten in contact te komen. Nu steeds meer bedrijven online komen te staan en websites maken, moeten slimme organisaties zich onderscheiden van hun concurrenten door vloeiende, gedenkwaardige en gepersonaliseerde gebruikerservaringen op hun sites te bieden. Om potentiële interesse in uw producten en diensten om te zetten in daadwerkelijke verkoop, moet een bedrijf relaties met hun klanten op en buiten hun site goed onderhouden.
Door CRM’s te integreren met een bedrijfswebsite, kan een bedrijf de ervaringen van hun klanten op hun site aanzienlijk verbeteren en hun interne processen moderniseren/automatiseren. De afkorting CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM-software helpt u om informatie over uw klanten en leads te onderhouden en relaties op te bouwen. Het doet dit door te analyseren wat elke klant op uw site doet en de gegevens in een contactrecord bij te houden. Het biedt verschillende manieren voor een bedrijf om met hen in contact te komen op basis van hun gedrag. Het biedt ook verschillende marketing- en verkoop tools en houdt de interacties bij die bedrijfsvertegenwoordigers met elke klant hebben gehad en hoe dit leidt tot een bepaald doel, zoals het sluiten van een verkoop.
CRM’s helpen over het algemeen bij de organisatie door klanten te groeperen in lijsten en verkooppijplijnen die kunnen worden gebruikt voor de gerichte campagnes. Meestal wordt een CRM geleverd met (of kan later worden geïntegreerd) een CMS (Content Management System). Een CMS kan een website genereren en stelt niet-technische teams in staat om pagina’s en inhoud te maken en te beheren. CMS’en zelf zijn echter beperkt in het bijhouden van hoe bezoekers omgaan met de site. Waarom moeten websites worden geïntegreerd met een CRM-platform? # Door een CRM en CMS te integreren, kan een website de ervaringen van bezoekers verbeteren door middel van personalisatie, marketingautomatisering, betere klantenondersteuning en gestroomlijnde interne bedrijfsprocessen. In dit artikel leert u hoe CRM’s de ervaringen verbeteren, niet alleen voor klanten, maar ook voor interne bedrijfsteams. U zult zien hoe een CRM dieper inzicht kan geven in het gedrag van klanten op en buiten uw site, en hoe u deze informatie kunt gebruiken om de verkoop te stimuleren. Ten slotte ontdek je hoe een CRM cruciale maar arbeidsintensieve bedrijfsprocessen en workflows automatiseert en abstraheert. Om beter te illustreren wat een CRM en CMS samen kunnen doen, verwijzen de voorbeelden in dit artikel naar het HubSpot-platform voor beide functies. HubSpot’s CRM en CMS bieden vrijwel alle bovengenoemde functies en zijn als zodanig een uitstekend model. Hoewel alleen de basisfuncties van een CRM en CMS hier worden behandeld, is het belangrijk op te merken dat het platform van HubSpot een uitgebreid scala aan functies biedt voor marketing, verkoop en ondersteuning.
Een CRM systeem nodig voor uw bedrijf? Neem contact met ons op!